Profile image
By butlincat (Reporter)
Contributor profile | More stories
Story Views

Now:
Last Hour:
Last 24 Hours:
Total:

BEN FELLOWS “MURDOCH NEWSPAPER DOES A “BBC” TO PROTECT PAEDOPHILES + CHILD ABUSERS”

Thursday, October 25, 2012 1:33
% of readers think this story is Fact. Add your two cents.

(Before It's News)

Archive for October 22nd, 2012

 
 

Ben Fellows: ‘Murdoch Newspaper Does a ‘BBC’ to Protect Pedophiles and Child Abusers’

October 22, 2012

By Ben Fellows

21st Century Wire

The Jimmy Savile paedophile ring at the of the BBC has taken an interesting twist this week as this journalist has come to realise that accusations of child abuse and paedophilia only extend to the deceased.

If you’re a living, breathing human being in the entertainment industry mainstream media won’t expose you. If you are a paedophile or child abuser in the entertainment industry and are famous or powerful you can breath a sigh of relief – you won’t be exposed, at least not by the Murdoch empire.

The Times may have canned the story because of a name tied to SKY.

It all started when I was contacted by Ruth Lewy from The Times newspaper on October 16, 2012. She wanted me to do an exclusive interview about my experiences as a child actor when I had run the gauntlet of paedophiles in the entertainment industry. She wanted to give this a great showing” but she would also “want to be the only people you speak to until it appears in print this weekend.” All I asked for in for giving The Times an exclusive was that the story would definitely run. She agreed to the terms and said that senior Times journalist Jack Malvern would interview me and a photographer would take some pictures of me for the article, which would appear on Saturday the 20th October 2012. So we arranged a time and a place to meet.

Jack Malvern a tall, balding ex-public school boy with the uniform of his generation was late to the meeting. When he did eventually arrive he had to go shopping for a new pad! When he did eventually arrive proper, he sat down in front of me at the Novotel in Greenwich and asked me specifically to name names of people who, I alleged, were suspected paedophiles or had abused me in some way while I was a minor.

For the next two hours I sat in the Novotel being interviewed intensely and having only one cup of tea. The deal was that I was happy to name alleged paedophiles and child abusers in the wider industry, based on my own experiences but the story had to run.

What was good about the article, I thought, was that The Times were going to be brave and publish the names of actual living breathing people, rather than dead people like Jimmy Savile or Wilfred Brambell. Famous and powerful people who could argue back, perhaps call me a liar or fantasist in an attempt to clear their name.

I talked about *******(Name redacted) political lobbyist Ian Greer’s office. How he gave me alcohol in an attempt to get me drunk. I explained to Jack Malvern that there was even video evidence of the incident as we’d filmed it during our “cash for questions” sting operation for The Cook Report, we had a camera in a briefcase which captured the sordid event.

I talked about a senio BBC producer who likes to have sex with teenagers. Or I should say have sex with me when I was a teenager. I continued with a long list of names of extremely well known actors, casting directors, producers, directors, writers and executives who had all abused me or attempted to abuse me sexually while I was a child actor.

I explained to Jack Malvern of The Times, that I only ever had sexual relations with women however that didn’t stop predatory gay men from attempting to get into my pants. As a child actor you are not responsible for your actions, you’re naïve, vulnerable and quite frankly an idiot, well I was. So, saying no when powerful industry people are telling you to take drugs with the implication that if you don’t – you won’t be hanging around for long, is highly unlikely. It’s one of the oldest tricks in the and works really on children, now add sex, money and power into the mix and you’re lucky if you don’t spend life after being a child actor in rehab and therapy – of course some do.

So, from the age of 15 I was a regular at Stringfellows, Cafe De Paris and The Atlantic Bar and Grill. I attended many celebrities parties and private functions.

One party was in a house in the New Forest and I must have been around sixteen at the time. At the party was a certain founder of a child protection charity. I was given drugs, alcohol and was propositioned by men and women all night until I ended up passed out in the garden. I eventually got a cab back to my digs in a terrible state. You’d think that for someone who is known for their charitable works protecting children she might insist that this party was for adults only and make me go home or at least keep an eye on me and stop me from drinking – recognising the fact that I looked and was very young.

For consenting adults there is nothing wrong with sex, drugs and rock ‘n’ roll. However, I was a teenager and was being introduced to a very murky world by so called “respectable” industry figures and celebrities.

Now, none of my story seemed to be a problem for Jack Malvern when he interviewed me, he was happy to publish what I said. After the interview I even checked to see if he was happy with what I said. The only issue was that later in the day he wanted to interview my mother about an incident when I was called into a casting for a major drinks company. I gave him my mother’s telephone number, he left two messages which she ignored as she didn’t want to talk to him. My mother never agreed to talk to Jack Malvern which is what I told him when I later informed him that she didn’t want to be interviewed as she’s a very private person and it was her choice. Jack Malvern didn’t seem to think it was an issue and left me with the impression that the article would run as planned on Saturday 20th October 2012.

Of course printed here are just a few stories of the many that I told him. He’d asked for names and I’d given them to him with details only one who was there would know. He even emphathised at one point and told me that my story rang true for him as he’d experienced similar problems with predatory gay men when he was a young journalist or so he told me.

Little did I know that the next BBC person I named was the one that would stop the article from coming out. The person who I am referring to shall remain nameless in this article, however they are a new star of SKY Television. It seems that Sky have a lot invested in this person and like the BBC stopping the Jimmy Savile Newsnight programme Murdoch et al. have withdrawn an explosive article in The Times that threatened to reveal a far seedier side of their new star than they would like. Drug taking, inappropriate sexual behaviour and child abuse isn’t something the Murdoch empire want revealed.

Now, Jack Malvern of The Times may say that I’m an unreliable person or that they couldn’t corroborate the accusations I was making. But isn’t that what child abuse is all about? There are laws preventing people from making false allegations so why would I lie. In any case they said they’d run the article either with or without the names. So, why didn’t it run? My theory is that they didn’t want to give me the platform of appearing in The Times, just in case I mentioned names at a later date.

The Murdoch empire and BBC are clearly safe havens for child abusers to operate.

A society that takes the position of not believing victims, hiding the truth and protecting abusers for their own personal gain is a sad state of affairs. It is typical of a society gone mad, set up to procure children and to protect paedophiles. In other words children’s well-being comes down to simply politics. If you accuse someone of abuse and they happen to be famous or powerful then tough luck you lose. You won’t be believed, regardless of the validity of your claims by either the state or mainstream corporate media seems to be the message.

The irony is that the Murdoch empire, who has always been quick to name and shame is curiously reluctant when it comes to naming one of its own stars. It appears that the empire is only prepared to expose child abusers and paedophiles as long as it doesn’t affect its own reputation.

We’ve moved on from just phone hacking.

One of News International’s slogans on their Website is “We’re delivering more news, to more people, more often, in more ways than ever”. If the Murdoch press is willing to deny the public vital information which is in their interest to know, like exposing paedophiles and child abusers, then the question has to be – Are News International’s titles worth the paper they’re written on? Or more importantly, are the Murdochs responsible enough to run a media empire influencing millions of people all around the world.

If they’re hiding child abuse, then the answer is no.

….

*Redacted portions of this article have been removed at the request of the Cabinet Office, pending further investigation by the editor into the accuracy of the information submitted by author to 21st Century Wire.

….

Listen to The Ben Fellows Radio Show at www.thebenfellowsradioshow.com.

RELATED: BEN FELLOWS SAYS ‘THEY ASKED ME TO NAME NAMES, BUT DIDN’T LIKE THE ONES I GAVE!’

RELATED: ‘I RAN THE GAUNTLET OF PEDOPHILES IN THE ENTERTAINMENT INDUSTRY’

RELATED: ‘HE’LL FIX IT!’ SIR JIMMY WAS A CHILD ‘FIXER’ FOR THE ELITE

 

Former Child Actor is Let Down After Opening Up to Media: ‘I named names, but they’ve buried my story’

October 22, 2012

Patrick Henningsen

21st Century Wire

Has Rupert Murdoch’s Times Newspaper also joined the BBC’s practice of covering for child abusers in high places?

On Friday Oct 11, former child actor and now investigative journalist, Ben Fellows, published his own sordid account of his personal experiences growing up in show business and working at the BBC. The following week, his story was picked-up by the London newspaper Daily Express on Oct 17th.

Ben Fellows on the BBC’s News 24 in 2006.

What the public is not aware of however, is that the Murdoch-owned Times newspaper in London had also summoned Fellows to an interview regarding his story the following day on Thursday Oct 18th.

(Read Ben’s full account of interview and commentary here)

“Since the original story I wrote, a lot of readers, people and other members of the media have been asking me to name names, and actually accusing me of feeding the abuse system by not naming names in my initial story. So when the Times contacted me, it seemed like the ideal opportunity to names names.”

Fellows continues, “It’s all rather easy to pin the entire scandal on a deceased, former celebrity like Jimmy Savile, but if you’re going to name the names of currently active entertainment professionals and politicians, you have to go with the biggest and strongest media outlet because you will get sued and the Times told me, ‘You have nothing to worry about, we have the most powerful lawyers in the world’ – and that gave me the confidence to name names”.

According to Fellows, he was interviewed by Jack Malvern, a veteran and senior writer with the Times at the Novotel in Greenwich last Thursday, with the promise that his story would go out in the Saturday morning edition of the Times, but when Saturday arrived, no story appeared – and thus, no names were named.

“The fact they haven’t run my story worries me, because they asked me to talk and I did – and now I’m not sure which way to turn”, explains Fellows.

“It made me feel like I had been ‘debriefed’ and not interviewed, and that maybe the only reason I was summoned there was to give information to them (the Murdoch press) for their own internal use.”

The irony of this situation is too much to ignore, as the Murdoch empire’s flagship ‘anti-paedophile’ newspaper, The Sun, is pulling no punches with the BBC over their Jimmy Savile cover-up, since the BBC has been exposed for mothballing two internal investigations over child abuse within their state-funded media realm.

In the case of Fellows, he appears to have hand-delivered a number of top show business and political personality names to the Times, names whom he has witnessed first-hand to be involved with a wide range of highly inappropriate and illegal activities – including predatory advances on a child actor (Fellows), offering and consuming of Class A narcotics, and the promise of success by top producers in exchange for sex. He maintains that some of the names the Times is currently holding include a few of the most powerful individuals in the entertainment industry.

According to Fellows, he had mentioned MP Ken Clarke. Interestingly, Clarke has just been linked to paedophile predator Savile this week, as Savile was handed the keys to Broadmoor secure hospital in 1988 – under the watch of Minister Ken Clarke.

Fellows believed that the reason the Times has killed the story is because one of the names he gave was a celebrity who SKY TV has a heavy amount invested in for the coming season.

“They wanted me to name names, but not the ones I gave them!” said Fellows.

“I had no idea that this person was to be the star of SKY this coming season when I named them in my Times interview. Now they are sitting on the whole story because it conflicts with their organisation’s plans this year. The hypocrisy is clear to see, and very disappointing to say the least.”

“What the Times is doing here, is no different than how the BBC is covering for itself. And the end result of both cover-ups is that the public have less knowledge of child abuse in the system. I think our major media outlets are failing the public, and now it’s there for everyone to see.”

It appears that now the Times has joined the BBC – in covering-up reported activities of people in positions of power and influence, in their own self-interest.

“I was offered an ‘Exclusive’, but I did not respond to what this offer alluded to because it sounded like code for ‘money’, but I fully expected them to run my story with so many high-profile people mentioned”, said Fellows.

Tonight’s episode of Panorama on BBC is nothing more than a late move to try to repair what is clearly a broken and corrupt public funded media giant. Ofcom licenses have been pulled for less.

Similarly, Tuesday’s appearance at a House Select Committee by George Entwistle, current Director General of the BBC, is unlikely to yield much, as Entwistle, then Director of Programming at the BBC, was also the man who allegedly pulled the BBC’s ‘Newsnight’ investigation into Savile’s unsavoury habits last Dec 2011. Certainly, the BBC will be expected to produce some sacrificial lamb to draw a line under this scandal, but it’s unclear as yet who that will be.

Fellows adds here, “I am concerned that when it’s all said and done, the BBC and the government are just going to have Jimmy Savile ‘done and dusted’ and maybe pin some conviction on an old employee, then close the book on what is clearly an institutional and social disease which has infected the BBC and other corridors of power in Britain”.

How long will the Times sit on this story, and if they do run it, will they name the names that Fellows delivered to them?

Considering the weight of allegations from the Savile Affair, we all can agree that it’s in a free society’s best interest for any major newspaper to print a story which deals with the protection of children or unethical and illegal behaviour by BBC employees – which is certainly, at least in the opinion of this website – in the public’s interest to know. -

 

source: http://21stcenturywire.com/2012/10/22/

….

RELATED STORY: Murdoch Paper is Covering Up For Child Abusers

 

Report abuse

Comments

Your Comments
Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green

Top Stories
Recent Stories
 

Featured

 

Top Global

 

Top Alternative

 

Register

Newsletter

Email this story
Email this story

If you really want to ban this commenter, please write down the reason:

If you really want to disable all recommended stories, click on OK button. After that, you will be redirect to your options page.